Doktren Sains Al Qur'an Nusantara dan Madrasah Aliyah Ma'arif NU Sains Al-Qur'an Sumbang membuka pendaftaran santri baru
Sabtu, 25 April 2020
Dening : Hudabrah_Cakebasen
Nopo niki kang sinebut Islam Kejawen, yakni Islam kang den pengaruhi atawa kecampuran kelawan tradisi lan kebudayaan Jawa. Ndeyan uga, kiye salah siji bukti menawa Islam organis. Islam kang terus urip, thukul Nang kalangan masyarakat Jawa.
Shalat kuwe tiang agama Islam lan kunci penting kanggo kaben kesaenann, sabda Muhammad Rasulullah Saw kados dipun riwayataken dening Thabrani (HR Thabrani). Mituturi, akeh kyai ngendika, shalat yakuwe amalan manungsa kang dihisab ndisit dewek mbesuk teng ngalam akhir.
Shalat, sering diwsa sholat utawane “salat” ing bahasa Jawa sembahyang. Ana kang ngendika, sembahyang wes kecampuran ajaran pra-Islam, khususe agama Hindu. Alasane sembahyang yakuwe singkatan nyembah Hyang, kang mujudaken sebutan para dewa Hindu.
Tiyang Jawa tradisional, biasa nyebut Alloh kanthi asma Gusti Alloh, ya Pangeran, ya Gusti Kang Maha Kuwasa, Maha Welas Asih, Hyang Suksma lan Hyang Widhi. Ing agama Hindu, Tuhan dipun sebut Hyang Widhiwasa.
Keranten asma asma niku gaweyan manungsa, sesuai kalih bahasa lan lingkungan sosial-budaya dewek dewek, ana anggapan nek nyebut kang beda-beda kuwe ora dadi masalah. Dadi, istilah sembahyang bisa ditamoa kanthi legawa. Tujuane pada, kilah orang Jawa, kang dicritakaken dening Clifford Geertz dikategorikaken minangka Muslim minimal utawa Abangan.
Akeh wong Jawa kang tertarik manjing agama Islam, merga anane kepercayaan dateng kang gaib. (QS 2:3). Tradisi lan kepercayaan pra-Islam akeh den hubungaken kelawan kang gaib, kayadene kesaktian, zimat, kemampuan meramal, tenung, ilmu pelet lan kemampuan ngaweruhi makhluk bangsa alus.
Ing sajerone lewih merekaken diri pribadi secara bathin kelawan Gusti Alloh, akeh penganut Islam ing Jawa kang ngamalaken "papat sembah” kang sinebut Serat Wedhatama, karya Mangkunegara IV. Papat sembah yakuwe sembah raga, sembah cipta/kalbu, sembah jiwa/suksma lan sembah rasa. Ana anggepan nek Patang sembah kuwe mau ngadopsi patang urutan ing sakjerone sinau tasawuf, yakni Syariat, tarekat (thariqat), makrifat lan hakekat (ana kang menyebut hakekat dulu, nembe makrifat).
Syariat, sering diucapaken Sarengat, artine aturan agama babagan prentah lan larangan kang kudu dilakoni. Dasare yakuwe percaya anane Gusti Alloh Ta'ala, ora perlu Takon apa kiye apa kuwe. Tarekat (thariqat), artine Dalan utawa pituduh kang menehi pengerten anane akal-pikiran, kahingga kapitayane aring Gusti Alloh lewih kuwat, ora melu-melu thok. Ing agama Islam ana dalil naqli, yakni Alquran lan Hadits, lan aqli utawa akal-pikiran.
Hakikat (haqiqat), wong Jawa nyebutr “kakekat”, artine“weruh kang sejati” (tahu yang sejati). Makrifat artine kemampuan kanggo ngaweruhi kang gaib minangka tataran paling duwur ing Babagan tasawuf. Keranten niku, akeh wong kepingin “ujug-ujug” , langsung secepete nempuh dalan Makrifat, tanpa nglakokaken Syariat disit.
Padahal, Wedhatama pinangka buku “piwulang” (ajaran) kanggo mencapai “ngelmu kasampurnan” (ilmu kesempurnaan) nganjuraken papat sembah niku kudu dilakokaken awan bengi.
Sembah raga dipadakaken kelawan sholat lima waktu sesuai kaliyan syariat Islam. Niki kangge pemula supaya bisa tekan ilmu kang lewih duwur maning. Pokok tujuane yakuwe maksa utawsne nglelatihbiasakana diri ksnggo “meneng hening”. Tata lakune serba tertib, teratur lan tekun.
Kanggo nglakoni sembah raga, wong kudu “suci” kelawan air (wudhu). Hasil sembah raga yakuwe nggawe awak dewek sehat wal’afiat lan bisa aweh sikap tenang. Wong kang badane sehat lan ora berpenyakitan, sehat uga pikirane, kahingga inderane dadi tenang lan siap kanggo nglakoni sembah kelorone, yakuwr sembah kalbu/cipta.
Para kyai nyaranaken para santri lan muride kanggo sinau tasawuf diwiwiti kanthi sholat Syariat: “Contone Nabi Muhammad, ora pernah tinggal sholat”.
[Hudabrah_Cajebasen]
Langganan:
Posting Komentar (Atom)
Tidak ada komentar:
Posting Komentar