Perspektif Islam Ngenani Tradisi "Nyekar" utawa Nyadran
30 Maret 2022 keleres 29 Sya'ban 1443 H 10:44 Hudabrah Cakebasen
Indonesia dianggep minangka negara ingkang segih kebak ing budaya lan tradisinipun. Mboten lintu nopo Malih kaget bilih Indonesia menika tansah den sinrebut minangka negara multikultural kelawan meneka ing macam budaya lan kabudayan ingkang selaras kaliyan karakteristik daerahipun Wonten jagad nuswantara.
Budaya lan tradisi nuduhaken setunggaling bentuk kekancingan ingkang seiring Wonten gegayutaniun kekalih mboten saged dipun pisahaken keranten tradisi niku kiyambak bagenan utawi panthan saking budaya. Tradisi saged kawastanan minangkani wujud khasil pemikiranipun para lebda ingkang ditransformasikaken ing sak lebetipun penggaweyan ingkang dilakokaken secara terus-menerus.
Kados hal ikhwal budaya ingkang sak lebetipun mengaku maneka ing warna tradisi ingkang sumpun dipun anggap minanngka tata cara paten. Miyos tingkah lan lakuning tradisi kasebat nggadahi makna ingkang saged dipun aturaken. Budaya, tradisi lan agama mboten wonten bentenipun.
Teng mriki agama ugi kaiket kelawan khasil pemikiran para manungsa ingkang sami ing akhiripun Ajeng ndadosaken kepitayan dening para penganutipun. Agama tantunipun nduweni kompleksitas milai saking jenisipun, aliranipun utawi ajaranipun.
Masyarakat Indonesia nganut kirang langkung 6 agama ingkng mendominasi nggih menika Islam, Hindhu, Budha, Kristen, Katholik lan Kapercayan. Saking nenem agama kasebat ingkang nggadahi jumlah penganut paling ageng agama Islam.
Ing agama Islam kaperang Wonten hukum ingkang utami nggih niku Al-Qur'an lan As-Sunnah. Saking kekalih niku kalawau Wonten pinten pinten macem kangge acuan ingkang ditujokaken kangge kita minangka kawulanipun Gusti Allloh Ta'ala, sepados saged merkoleh panguripan ingkang sae Mangka saking niku wau kita Kedah ngetut mbureni menapa ingkang dipun anjuraken lan nebihi napa ingkang mboten dipun parengaken.
Lajeng nuwuhaken pinten pinten bentuk kebudayan saking pinten pinten paningal ingkang benten. Minangkani tuladha, tiyang muslim terutami ing tlatah Jawi Indonesia nggadahi kebiasan lan tradisi ziarah kubur Ingkang jangkep kaliyan tradisi nyekar (menehi kembang) ing sak inggilipun makam para punden ahli kubur.
Lan kanthi kedadosan menika kamangka nuwuhaken pinten pinten pemanggih para ahli utawi masyarakat pinangka pelaku saking tradisi kasebat. Pinten pinten pangrara bilih ihwaal menika dilampahi keranten pingin nuduhaken atur pakurmatan kang pungkas kangge tiyan ingkang sampun tilar Dunya kanthi cara dedunga bilih saestu ngantos nglampahi tradisi nyekar. (Nyadhong kanthi kekar) ndunga kang temenanan
Namung, benten ing antawisipun ningali menawi ihwal menika pinangka lelaku ingkang kaanggep bid'ah Awit mboten paham Saestu sumberipun kahingga sanget klentu olehipun mbijeni dateng umat muslim.
Wangsul Malih nalika ziarah niku ndugeni papang panggonan ingkang masyarakat Jawi tengah nggadahi sederek ingkang sampun Sumare tujmuju Dateng kuburan. Lajeng Maos Surah Yasin lan Tahlil kateraseken nyebar kembang telon arupi mawar, kanthil lan kenanga niku mung media mengaku sinandi bilih wong ngurip maneka ing warna cobanipun ngagesang mangka kudu tansah kumanthil ing Gustine Awit ujian cobaning Urip tansah Kenang kenang kaya kang lagi ana zaman Saiki wontenipun pageblug arupi COVID 19.
Leres panci nalika mangsa kawiwitan Islam rumiyin Kanjeng Nabi Muhammad SAW minangka panutan umat muslim ndawuhi bilih umat muslim mboten pareng kangge ziarah kubur keranten biasanipun jenazah-jenazah ingkang diziarahi menika jenazah tiyang kafir kang tansah nyembah berhala, sertane dipun khawatiraken wonten kemusyrikan ingkang dipun lampahi umat muslim kelawan ngucapaken mantra ingkang mboten wonten ing ajaran Islam.
Dados kesimpulanipun Monggo dalem wangsulaken Dateng ingkang nglampahi lan nggadahi maksud tur ngertos tujuanipun ziyaroh menika...
Tidak ada komentar:
Posting Komentar