Kamis, 23 April 2020

AGAMA PINANGKA AGEMAN


Perspektif Islam Ngenani Tradisi "Nyekar" utawa Nyadran
   
30  Maret 2022 keleres  29 Sya'ban 1443 H  10:44 Hudabrah Cakebasen
Indonesia dianggep minangka negara ingkang segih kebak ing  budaya lan tradisinipun. Mboten lintu nopo Malih kaget bilih Indonesia menika tansah  den sinrebut minangka negara multikultural kelawan meneka ing macam budaya lan kabudayan ingkang selaras kaliyan karakteristik daerahipun Wonten jagad nuswantara.

Budaya lan tradisi nuduhaken  setunggaling bentuk kekancingan ingkang seiring Wonten gegayutaniun  kekalih  mboten saged dipun pisahaken keranten tradisi niku kiyambak   bagenan utawi panthan  saking budaya. Tradisi saged kawastanan minangkani wujud  khasil pemikiranipun para lebda ingkang ditransformasikaken ing sak lebetipun penggaweyan ingkang dilakokaken  secara terus-menerus.

Kados hal ikhwal budaya ingkang sak lebetipun mengaku  maneka ing warna tradisi ingkang  sumpun dipun anggap minanngka tata cara paten. Miyos tingkah lan lakuning  tradisi kasebat nggadahi  makna ingkang saged dipun aturaken. Budaya, tradisi lan agama mboten wonten bentenipun.

Teng mriki agama ugi kaiket kelawan khasil  pemikiran para  manungsa ingkang sami ing akhiripun Ajeng ndadosaken kepitayan dening para  penganutipun. Agama tantunipun nduweni kompleksitas milai saking jenisipun, aliranipun utawi ajaranipun.

Masyarakat Indonesia nganut kirang langkung 6 agama ingkng mendominasi nggih menika Islam, Hindhu, Budha, Kristen, Katholik lan Kapercayan. Saking nenem  agama kasebat ingkang nggadahi jumlah penganut paling ageng agama Islam.

Ing agama Islam kaperang Wonten hukum ingkang utami nggih niku  Al-Qur'an lan As-Sunnah. Saking kekalih niku  kalawau Wonten pinten pinten  macem kangge acuan ingkang ditujokaken  kangge kita minangka kawulanipun Gusti Allloh Ta'ala, sepados  saged merkoleh panguripan ingkang sae Mangka saking niku wau kita Kedah ngetut mbureni menapa ingkang dipun anjuraken lan nebihi napa ingkang mboten dipun parengaken.

Lajeng nuwuhaken pinten pinten  bentuk kebudayan saking pinten pinten paningal ingkang benten. Minangkani tuladha, tiyang muslim terutami ing tlatah Jawi Indonesia nggadahi kebiasan lan tradisi ziarah kubur Ingkang jangkep kaliyan tradisi nyekar (menehi kembang) ing sak inggilipun makam para punden ahli kubur.

Lan kanthi kedadosan menika  kamangka nuwuhaken pinten pinten pemanggih para ahli utawi masyarakat pinangka pelaku saking tradisi kasebat. Pinten pinten pangrara bilih ihwaal menika  dilampahi  keranten pingin nuduhaken  atur pakurmatan kang pungkas kangge tiyan ingkang sampun tilar Dunya  kanthi cara dedunga bilih saestu ngantos  nglampahi tradisi nyekar. (Nyadhong kanthi kekar) ndunga kang temenanan

Namung, benten ing antawisipun ningali  menawi ihwal menika pinangka lelaku ingkang kaanggep  bid'ah Awit mboten paham Saestu sumberipun kahingga sanget klentu olehipun mbijeni dateng umat muslim.

Wangsul Malih nalika ziarah niku ndugeni papang panggonan ingkang  masyarakat Jawi tengah nggadahi sederek ingkang sampun Sumare tujmuju Dateng  kuburan. Lajeng Maos Surah Yasin lan Tahlil kateraseken nyebar kembang telon arupi mawar, kanthil lan kenanga  niku mung media mengaku sinandi bilih wong ngurip maneka ing warna cobanipun ngagesang mangka kudu tansah kumanthil ing Gustine Awit ujian cobaning Urip tansah Kenang kenang kaya kang lagi ana zaman Saiki wontenipun pageblug arupi COVID 19.

Leres panci nalika mangsa kawiwitan Islam rumiyin Kanjeng Nabi Muhammad SAW minangka panutan umat muslim ndawuhi bilih umat muslim mboten pareng kangge ziarah kubur keranten  biasanipun jenazah-jenazah ingkang diziarahi menika jenazah tiyang kafir kang tansah  nyembah berhala, sertane  dipun khawatiraken wonten kemusyrikan ingkang dipun lampahi  umat muslim kelawan ngucapaken mantra  ingkang mboten wonten ing ajaran Islam.

Dados kesimpulanipun Monggo dalem wangsulaken Dateng ingkang nglampahi lan nggadahi maksud tur ngertos tujuanipun ziyaroh menika...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar